• Повече визуална средства за информация.
  • Позволява се на студентите да използват технологично-базирани средства за подкрепа, с помощта на които те записват лекцията си или чрез които правят разработките за изпити.
  • Разрешава се използването на технически средства, които подпомагат обучението на студента.
  • Използва се образователна мултимедията за онагледяване на учебното съдържание.
  • Използва се динамична визуализация в реално време – най-вече видеоклипове като допълващи средства, за подпомогнете на ефективното учене.
  • Когато е уместно, се предоставят предварително ресурсите за запознаване у дома
  • В курсове за студенти с нарушено зрение се предвиждат по-едри шрифтове при презентации и описани с думи на показваните изображения
  • Записваният текст на дъската се чете на глас, за да може незрящия да чуе и запише.
  • Позволява се по-късно започване на час за студенти, които се нуждаят от специален транспорт, както и по-ранното напускане на лекции.
  • Позволява се използването на компютри при отговаряне на въпроси
  • Позволява се използването на устни отговори на тестови въпроси
  • Позволява се на студентите да диктуват отговорите си на тестовите въпроси
  • Използват се алтернативни задачи за студенти, чиито увреждания пречат да изпълнят един вид задача по най-добрия възможен начин.
  • Прилагат се гъвкави задания, които позволяват на студентите да изпълнят учебните цели по различни начини или да удължат времето си за изпълнение, стига да следват съответните инструкции.
  • Изпробват се множество форми за ангажиране на студентите независимо от техните увреждания или стилове на учене.
  • Говори се ясно и отчетливо за студенти с увреден слух, като периодично се проверява дали студентът чува и разбира речта на преподавателя.
  • Проявява се търпение към студенти с говорни дефекти, чиято реч е забавена или трудно разбираема. Останалите студентите се обучават в търпение и толерантност.
  • Намаляват се темповете на дискусии; определя се време за включване и на студентите със специални нужди.
  • Консултират се родителите за помощта, която могат да оказват при подготовка на студента в къщи.
  • Внимава се студентите с нарушен слух да не сядат до проектори или други устройства, източник на шум, който влияят неблагоприятно върху възприятията им.
  • За лицата с двигателни нарушения се осигурява достатъчно пространство и при необходимост възможност за двигателна активност – ставане, извеждане.
  • На лицата с епилепсия задължително се осигурява място до студент, обучен и подготвен за реакция при пристъп; отдалечава се от предмети от които може да се нарани при падане.
  • Студентите, в чийто курс има студенти с епилепсия се обучават допълнително. При пристъп на студента се извеждат.  
  • В курсове, в които се обучават студенти, засегнати от психични заболявания, се следи за по-спокойна атмосфера, понижаване на напрежение, тона на говорене, овладяване на ситуации, които влияят неблагоприятно и отключващо остро състояние.
  • Предвижда се удължен срок за подготовка на студента със СОП, която стартира в по-ранен етап и ако е необходимо продължава до поправителна сесия. В рамките на подготовката за изпит се предлагат допълнителни консултации.
  • Часовете за консултации на преподавателите се съобразяват с възможностите на студентите за посещаването им.
  • Когато е необходимо се дават допълнителни инструкции. На студентите се позволява да записват инструкциите на записващи устройства.
  • Предвижда се проверка на степента, в която студента разбира правилно инструкцията или задачата за изпит.
  • Създават се специфични условия за провеждане на изпити - например устен за незрящите студенти, подготовка на въпросници с уголемен шрифт, за студентите с нарушено зрение; използване на електронно устройство за писане при студенти с двигателни нарушения, които се затрудняват с писането на ръка, изпитване в писмена форма за студенти с нарушен слух.
  • Времето за изпит се удължава, когато е необходимо.
  • Предоставя се допълнително време на студента при изпит.
  • Изразните средства, правописа и правоговора не се отразяват в оценяване на знанията.

* Използването на горепосочените начини за обучение се предлагат след подадено заявление до Ректор, подкрепено от диагноза с ТЕЛК