Бойното кръщение на първата лодка на студентски морски клуб при ТУ - Варна
- Детайли
- Категория: НОВИНИ НОВИНИ
- Публикувана на 15 Март 2018 15 Март 2018
С регатата “3 март”, включена в държавното първенство в клас Ял-6, стартира сезонът на ветроходците. На тазгодишното състезание, проведено от 1 до 4 март във Варненското езеро, участие взе и отборът на Студентски морски клуб при ТУ-Варна. Тази година екипажът в състав: Виолин Жеков – шкипер, Александър Иванов – 4 курс КМТ, Павел Енев – КМТ, 1 курс-магистър, Пламен Георгиев – ЕСЕОК, 5 курс и Диан Георгиев – СИТ, 1 курс управляваше собствена лодка Ял-6 и това беше нейното бойно кръщение в истинско състезание. И разбира се, най важното от официалния протокол на 62-ра Традиционна ветроходна регата Ял-6 “ТРЕТИ МАРТ” - Варна, 2018 година не е класирането, а фактът, че в колонката “клуб” фигурира “СМК Технически университет – Варна”!
Една от главните цели на Студентския морски клуб е популяризирането и развитието на ветроходството, запознаване на младите хора с морската идея. След миналогодишното участие на клуба в регатата с лодка под наем, сега отборът се представи вече със собствена. Това стана възможно след изпълнението на проекта, финансиран целево от държавния бюджет: ”Оборудване на „Морски клуб“ ТУ-Варна с материална база с цел изследване мореходните качества на лодка тип Ял-6 под ветрила” с ръководител доц. д-р инж. Ярослав Аргиров. В реализирането на проекта участваха четирима студенти и един докторант.
Особен важен резултат от успешното изпълнение на проекта е закупуването на лодка Ял-6 от основния производител у нас - фирма “Лодкостроител”, град Тутракан.
Лодката е доставена от завода строител в ТУ –Варна
За кратко време, лодката трябваше да се присоби за плаване под ветрила – задача, която не беше предвидена в реализирания проект.
Лодката все още е в снега, но скоро ще бъде на вода
Лодката на ТУ-Варна, наравно с останалите участници в регатата.
Предстои лодката да бъде окомплектована с необходимото пълно оборудване за плаване под ветрила. Необходимо е да се изработи собствена мачта, такелаж, платна, да се осигури колесар за транспортирането на лодката и др. Всичко това не плаши ветроходците и според тях ще бъде осъществено по-лесно, защото началото е поставено.
Снимки: Александър Иванов