„Компютърното моделиране – иновация в образованието“ – лекция на доц. д-р Елена Колева на VII Педагогическа конференция в ТУ-Варна
- Детайли
- Категория: НОВИНИ НОВИНИ
- Публикувана на 04 Ноември 2024 04 Ноември 2024
На 01.11.2024 г. доц. д-р Елена Колева, директор на ДЕПОС на ТУ - Варна, изнесе публична лекция на тема „Компютърното моделиране – иновация в образованието“, която се проведе в рамките на VII Педагогическа конференция на ТУ – Варна „Клъстери и иновации в образованието“ в Конферентната зала в НУК.
Присъстваха около 60 души – преподаватели в ТУ – Варна, учители от Варна и страната, студенти и докторанти. По време на лекцията беше дефинирана целта на обучението по компютърно моделиране като „изграждане на дигиталната грамотност на учениците чрез създаване на компютърни модели на познати обекти, процеси и явления и експериментиране с тях“. Бяха представени четирите необходими нови образователни промени: обучение за дигитални умения; обучение чрез информационните технологии; всички политики да са ориентирани към иновациите; свързване на уменията с изкуствения интелект със социално-емоционалните умения и ценностите на човека и връзката им с провеждането на обучението на учители по компютърно моделиране. Беше направен исторически анализ на развитието на програмирането в училищната подготовка в България. Представени бяха резултатите от експерименталната проверка на разработен от доц. Елена Колева модел за обучение на учители по компютърно моделиране, а именно – обучени са в ТУ – Варна от 2018 г. насам над 570 учители в краткосрочни форми и над 130 учители в професионално-педагогическа специализация „Компютърното моделиране в училищната подготовка“ с отчетено равнище на учебни постижения, необходимо за преподаването на дисциплината в училище.
Представен бе анализ на учебните комплекти по компютърно моделиране за III и IV клас и подходяща методика на преподаване, залегнала в тях. Успешната иновация, реализирана до момента в начален етап на българското образование, продължава с добавянето на нови раздели в учебните програми за прогимназиален и гимназиален етап, свързани с усъвършенстване на уменията за програмиране на учениците, и се очертаха предизвикателства с повишаването на квалификацията на учителите по информатика и информационни технологии.
Темата предизвика интерес сред аудиторията и беше обсъждана и по време на неформалните срещи в рамките на конференцията.